ROMA 3. GÜN

Bugün son günümüz. Önceki iki gün bizi çok yorduğu için bugün biraz geç kalkıp odada kahvaltımızı ettikten sonra yürüyerek Termini yakınında bulunan Santa Maria Maggiore Bazilikası’na (Basilica di Santa Maria Maggiore) gittik, oldukça büyük ve ihtişamlı bir kilise.

Ardından Cumhuriyet Meydanı’na (Piazza della Repubblica) yürüyüp bu meydanda yer alan Santa Maria degli Angeli Bazilikası’na (Basilica di Santa Maria degli Angeli) girdik. O kadar çok kilise gezdikten sonra her yer aynı görünmeye başlıyor ve farklılıkları algılamak zorlaşıyor.
Basilica di Santa Maria degli Angeli

Daha sonra metro ile Popolo Meydanı’na (Piazza del Popolo) gidip burdan Pincio Tepesi’nde yer alan Pincio Bahçeleri’ne (Pincio Gardens) çıktık. Güzel bir manzarası var, çok büyük bir park, önceki günün yorgunluğunu bu parkta atmaya karar verdik. Hava güneşli ve parkta zaman geçirmeye oldukça uygundu. Burada 6 €’ya 20 dakikalık sandal kiraladık. Bol bol fotoğraf çektik. Villa Borghese de yine bu parkın içinde yer alıyor.

Piazza del Popolo

Pincio Gardens

Parkta bir kaç saat geçirdikten sonra karnımız acıktı ve Obika’ya gidip güzel bir margherita ve manda mozerellası (mozzarella di bufala) yedik. Manda mozerellası enfes, bıçakla kestiğimiz an içinden süt akıyor.
 Mozzarella di Bufala

Margherita

Obika’dan sonra Roma’nın meşhur dondurmacısı Gelateria Giolitti’ye doğru gidip Antep fıstıklı ve çikolatalı dondurmalarımızı aldık, iki top dondurma 2,5 €. Sadece dondurma alanların masalarda oturmasına izin verilmiyor, insanlar dışarda ayakta yiyorlar dondurmalarını. Biz Pompi’nin çikolatalı dondurmasını Gelateria Giolitti’ninkinden daha çok beğendik.
Gelateria Giolitti

Daha sonra otelde biraz dinlendikten sonra Roma’ya veda etmek için önce Spagna Meydanı’na gidip Pompi’den tiramisu aldık, ardından Trevi Meydanı’na gittik ve tekrar Roma’ya gelmek için adet olduğu üzere sırtımızı dönüp Aşk Çeşmesi’ne para attık. Seyahatimizin Roma ayağı böylece sonlandı. Sabah erkenden Floransa’ya doğru yolculuk var.